bobinaj motoare electrice

Bobinaj motoare electrice cu rotor in scurtcircuit, pompe apa si vibratoare industriale pentru aplicatii profesionale

Executam reparatii motoare la sediul nostru de langa Bucuresti, in Bragadiru judet Ilfov unde dispunem de atelier de bobinaj motoare electrice. Ne adresam numai la aplicatii profesionale, si prin urmare lucram doar cu persoane juridice.

Etapele ce le parcurgem pentru reparatii in cadrul atelierului de bobinaj din Bucuresti – Ilfov

Pentru reparatia unui motor electric parcurgem in general urmatorii pasi:

-Prima operatie ce se face este cea de constatare, unde vedem ce probleme are motorul precum si cauza defectarii. Determinarea cauzei este foarte importanta deoarece daca este o problema de instalatie, pe langa reparatia motorului trebuie intervenit si asupra instalatiei, cauzei, pentru ca problema sa nu se repete.

-Dupa constatare facem oferta pentru reparatie si devizul. In cazul in care costul bobinajului motorului electric sau al reparatiei este mare in comparatie cu un motor nou, propunem la beneficiar si alternativa unui motor nou din stoc.

-Executam bobinaj de motoare electrice trifazate si monofazate cu puteri pana in 90kW, bobinaj stator pompe si de vibratoare industriale. Folosim materiale electroizolante superioare de clasa H. Clasa H reprezinta temperatura superioara la care rezista izolatia bobinajului, si anume 180grade Celsius. Pe piata am intalnit in general materiale inferioare calitativ de clasa B sau F, motiv pentru care unele din materialele folosite sunt de import.

Sarma se scoate din motor numai la rece. Nu ardem bobinajul pentru a-l scoate mai repede deoarece aceasta operatie ar duce la pierderea calitatii tablei din stator, ceea ce ar duce la pierdere din putere.

-Exista cazuri cand in cadrul reparatiilor de motoare electrice, cand pe langa bobinajul motoarelor electrice sunt necesare si reparatii mecanice; la atelierul nostru de bobinaj din Bucuresti, Ilfov se executa si anumite remedieri mecanice, randalinare lagare rulmenti, remediere cota rulment, cota ax, executie canal de pana nou.

-Schimbul de rulmenti se face obligatoriu la fiecare reparatie, deoarece un rulment vechi sau cu probleme poate cauza probleme in functionare daca nu se schimba.

-Dupa reparatia motoarelor, aceste se testeaza pe bancul nostru de probe disponibil la atelierul nostru reparatii motoare din Bucuresti. Se efectueaza probe de serie (rezistenta ohmica, rezistenta de izolatie, probe de rigiditate dielectrica, precum cu probe si masuratori la functionarea in gol si in scurtcircuit cu rotorul blocat).

 

Recomandari pentru punerea in functiune dupa rebobinarea motoarelor electrice

-Inainte de punerea in functiune trebuie verificate reglajele la protectiile motoarelor (suprasarcina si lipsa faza)

-Se porneste motorul in gol; se verifica sensul daca este cel corespunzator, dupa care se masoara curentul de mers in gol si tensiunea pe fiecare faza; Atentie operatiunile de punere in functiune se efectueaza numai de catre personal calificat;

-Daca bobinajul motorului electric este corespunzator curentul pe fiecare faza ar trebui sa fie aproximativ la fel

-Se face un rodaj in gol de 30minute (la motoarele electrice trifazate; cele monofazate nu se vor utiliza  in gol)

-Daca pornirea a decurs normal, curentii sunt egali, se incarca motorul pana la sarcina nominala; Se masoara curentul din nou si se verifica sa fie mai mic decat cel trecut pe eticheta;